۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

لیبراسیون؛ بسیجی ها برای کشتن تربیت شده اند

پیک خبری تندر

لیست فیلتر شکن های امروز
https://122.126 .168.233

https://220.129 .160.102

https://220.129 .160.102

https://114.39. 204.162

درود بیکران به شما فرزندان خوب آریابوم، پادشاهان ایران
امروز 30 تیرماه 6373 شاهنشاهی
برابر با 30 تیر ماه 1388 معاویه ای
و برابربا 21 ژوئیه 2009 میلادی است
هم میهنان گرامی به خبرهای رادیو تندر صدای انجمن پادشاهی ایران توجه فرمائید

شکنجه‌ی شدید چند شهروند پل‌دختری به اتهام بمب‌گذاری:
رژیم ننگین اسلامی چندین شهروند پل‌دختری را به اتهام بمب‌گذاری درگور خمینی ملعون زیر شدیدترین شکنجه‌ها قرار داده است. در حالی که در مورخه 30 خرداد نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی، فرزندان بی دفاع میهن را به دستور خامنه ای ننگین سرکوب می کردند، تکآور دلاوری گور خمینی، را منفجر کرد. در این انفجار علاوه بر این که شماری از عوامل رژیم اسلامی کشته شدند، یکی از تکآوران دلاور تندر به نام «بیژن عباسی» زاده ی خرم‌آباد نیز جان سپرد.
خبرگزاری هرانا وابسته به سازمان «مجموعه فعالین حقوق بشر» که یک سازمان دولتی به حساب میآید دراین باره می نویسد: بعد از اين‌که در اواسط اعتراض‌ها به نتيجه‌ی انتخابات، خبرگزاري‌هاي رسمي ايران از يک انفجار انتحاري در آرام‌گاه آیت الله خميني خبر دادند، خبر بيش‌تري در اين‌باره منتشر نشد، اما نیروهای امنیتی عامل بمب‌گذاری را یکی از شهروندان پل‌دختر لرستان دانستند.
معمولا نیروهای سرکوبگر رژیم پیامهای جنایت علیه هواداران «انجمن پادشاهی» را از طریق این سازمان دولتی منتشر میکنند.
نویسندگان آخوند این مجموعه مینویسند: «این در حالی ‌است که نيروهاي امنيتي بعد از شناسايي وي تمام اعضاي خانواده‌ی نامبرده را در اين شهر دست‌گير کرده و مورد شديدترين شکنجه‌هاي روحي و فيزيکي قرار دادند. بنابر گزارش‌های دریافتی، نيروهاي امنيتي براي اطلاع از جزئيات اين کار با روش‌هاي غير انسانی سعي در گرفتن اطلاعات از خانواده‌ی وي کردند. هویت این شهروند از سوی مجموعه در حال بررسی است.»
در این بخش از بیانیه با اینکه نامی از «عامل» نمیبرند اما در پاراگراف بعدی از واژه «نامبرده» استفاده میکند. لازم به یادآوری است که شایعه دستگیری استاد فرود فولادوند، توسط سازمان اطلاعات، نیز از هم این سازمان دولتی پخش شد و در آن زمان فکر میکردند که این شایعه میتواند نیروهای «تندر» را ضعیف کند. فعالیتهای بعدی نشان داد که «تندر» سامان و توان حساب شده و مناسبی دارد و بیدی نیست که با این بادها بلرزد. امروز «تندر» با قدرتی رو به افزایش در میدان حاضر است و اشتیاق جوانان برای پیوستن به آن روز به روز افزایش میابد.
+ + + + + + + + +
اعدام یک زن در زندان قزوین:زنی که چهار سال پیش در یک نزاع که به‌طورغیرعمد پدر شوهر خویش را به قتل رسانده بود، بامداد روز سه شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در محوطه‌ی بند زنان زندان قزوین اعدام شد. نا‌م‌برده از چهار سال پیش در زندان به‌سر می‌برد اما با توجه به فقر مالی و نبود وکیل نتوانست ادعای خویش مبنی بر غیرعمد بودن این قتل را اثبات کند، بنابراین از سوی دادگاه اسلامی به قصاص محکوم شد و با توجه به عدم رضایت خانواده‌ی مقتول حکم وی بامداد روز سه شنبه به اجرا درآمد.
+ + + + + + + + +
افزایش روزافزون خودکشی در شهرهای استان کردستان:خودکشی در شهرهای کردنشین افزایش زیادی پیدا کرده است.بنابر گزارش های رسیده؛ مردی به نام صدیق صبوری اهل روستای کودره کامیاران به دلایل مشکلات اقتصادی و خانواده‌گی با شلیک گلوله به سر خویش به زند‌گی خود پایان می‌دهد. شوربختانه به دلیل این‌که وی از اسلحه‌ی ساچمه‌یی شکاری برای این خودکشی استفاده کرده صورت وی کاملا متلاشی شده و غیر قایل شناسایی بوده است. شایان ذکر است که به دلیل وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مناطق کردنشین، آمار خودکشی در این مناطق به طور قابل ملاحظه‌یی افزایش پیدا کرده اما شوربختانه روند خودکشی در میان مردان نیز افزایش چشم‌گیری داشته است.
+ + + + + + + + +
رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان دادگاهی شد:رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در مهاباد دادگاهی شد. روز یکشنبه 28 تیر ماه دادگاه محمد صدیق کبودوند در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تهیه و توزیع جزوات مربوط به زنان کرد، برگزار گردید.
ایشان در مورد اتهامات یاد شده به دادگاه گفت: مطالب مندرج در کتابچه یاد شده هیچ گونه تناسبی با مواضع و ادبیات سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ندارد. بعلاوه موضوعات و مطالب را با آرم رسمی و نشانی منتشر میکند ومسئولیت ما تنها در قبال مطالبی است که در وبسایت سازمان منتشر گردیده یا می گردد. در ادامه جلسه عباس جمالی وکیل ریس سازمان حقوق بشر کردستان در این پرونده گفت: محمد صدیق کبودوند مدیر مسئول هفته نامه پیام مردم و موسس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از این نظر به عنوان شخصیت سیاسی و روزنامه نگار فعال در کردستان مشهور است که ایشان شجاعانه مسئولیت کلیه فعالیت های خود را در چارچوب فعالیت های روزنامه نگاری و سازمان حقوق بشر پذیرفته و از این بابت محکوم به 11 سال حبس گردیده است.
به طور قطع اگر ایشان در تهیه جزوات یاد شده دست داشت با شجاعت کامل مسئولیت همه آنها را می پذیرفت. وکیل محمد صدیق کبودوند در ادامه افزود: بازرس دو بار برای محمد صدیق کبودوند قرار منع تعقیب صادر کرده که هر دو بار با مخالفت دادستانی مواجه شده، حال انکه هیچگونه شواهدی و یا توجه قانونی در خصوص اتهام وجود ندارد. یادآور می گردد ریس سازمان حقوق بشر کردستان اواخر هفته گذشته از زندان اوین به زندان مهاباد منتقل شده و احتمالا طی روز های آینده به زندان اوین باز گردانده خواهد شد.
+ + + + + + + + +
شیوا نظرآهاری و ژیلا بنی یعقوب همچنان در بند 209 زندان اوین به سر می برند:شیوا نظرآهاری، روز، یک شنبه 28 تیر ماه، طی تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرد که از دو روز پیش در سلول های عمومی بند 209 اوین به سر می برد. شیوا نظرآهاری، روز یک شنبه 28 تیر ماه، طی تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرد که از دو روز پیش در سلول های عمومی بند 209 اوین به سر می برد. او همچنین از حضور ژیلا بنی یعقوب به عنوان یکی از چهار هم سلولی اش نام برد. وی زمان آزادی خویش را نامشخص دانسته و از ارائه درخواست برای ملاقات با خانواده اش خبر داد. در همین راستا، مادر شیوا نظر آهاری، خانم شهرزاد کریمان نیز در روزهای گذشته، نامه ای را به منظور ارائه درخواست پی گیری پرونده ی دخترش، حضوری، به کمیسیون حقوق بشر قوه قضاییه و ستاد حقوق شهروندی همان قوه تقدیم نمود و خواستار آزادی فرزندش شد.
+ + + + + + + + +
پنج روزنامه نگار دیگر در ایران بازداشت شدند:در گزارشی که سازمان گزارشگران بدون مرز در روز یکشنبه منتشر کرد اعلام شده است که پنج روزنامه نگار دیگر در ایران بازداشت شده اند. این سازمان می گوید ٤١ روزنامه نگار در ایران در یک ماه پس از انتخابات اختلاف برانگیز ٢٢ خرداد، به زندان افتاده اند. گفته می شود؛ ایران در حال حاضر بزرگترین زندان روزنامه نگاران در جهان است و در حال تبدیل شدن به خطرناک ترین محل کار برای خبر نگاران در جهان است. سازمان گزارشگران بدون مرزمی گوید خبرنگارانی که به تازگی بازداشت شده اند عبارتند از دو عکاس به نام های مجید سعیدی و توحید بیگی، یک وبلاگ نویس به نام هنگامه شهیدی و دو روزنامه نگار به نام های سمیه نصرتی و سعید متین پور. به گفته این سازمان چهار تن از پنج تن بازداشت شدگان اخیر بدون هرگونه اطلاعی به خانواده و یا نمایندگان قانونی آنها، در محل های مخفی محبوس می باشند.
+ + + + + + + + +
انتقال خبرنگار زندانی از زندان اصفهان به بند 209 زندان اوین: بنابه گزارشات رسیده، خبرنگار- عکاس زندانی امید سلیمی روز یکشنبه 28 تیر ماه از بند الف-ط وزارت اطلاعا ت زندان مرکزی اصفهان به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او در شرایط سختی در بند الف- ط زندان مرکزی اصفهان بسر می برد و سر او دچار جراحاتی شده بود او از یک هفته پیش از سلول های انفرادی بند الف- ط به سلول عمومی منتقل شده بود.
خانواده ی امید سلیمی از زمان دستگیری فرزندشان بارها به دادگاه انقلاب و ستاد پیگیری اداره اطلاعات برای اطلاع یافتن از وضعیت فرزندشان مراجعه کردند. بازپرس شعبۀ 12 دادگاه انقلاب اصفهان رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با این خانواده داشت و با داد و فریاد سعی در بیرون کردن این خانواده از دفتر محل کارش داشت. خانواده امید سلیمی با پیگیری های مستمر خود روز پنجشنبه 25 تیرماه توانستند با عزیزشان ملاقات کنند.
لازم به یادآوری است که خبرنگار زندانی امید سلیمی 31 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد و در حرفۀ خبرنگاری - عکاسی مشغول بکار است. خبرنگار زندانی علاوه بر حرفۀ خبرنگاری خود دانشجوی رشته ی حقوق دانشگاه پیام نور اصفهان و دانشجوی دانشکده خبر تهران می باشد. روز یکشنبه 24 خرداد ماه مامورین وزارت اطلاعات با امید سلیمی تماس می گیرند و به او گفته شد برای تحویل گرفتن اموال ضبط شده ی خود به دفتر سپاه اصفهان باید مراجعه کند. او هنگام مراجعه دستگیر و به سلول های انفرادی بند الف-ط زندان مرکزی اصفهان که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شد. امید سلیمی عضو انجمن خبرنگاران می باشد و دبیر سابق بخش فرهنگی روزنامه نصف جهان در اصفهان بوده. امید سلیمی در جریان اعتراضات آذر 1387 دستگیر و به مدت 20 روز در سلول های انفرادی بند 209 بسر برد و سپس آزاد شد ولی پس از 4 روز دوباره دستگیر و به سلول های انفرادی بند 209 برده شد و از آنجا به سلول های انفرادی بند الف-ط زندان مرکزی اصفهان منتقل شد.ا و جمعا 3 ماه را در زندان بسر برد.
+ + + + + + + + +
سایت آینده توقیف و سردبیر آن بازداشت شد:بنابر گزارش رسیده؛ ساعت 13 روز یك شنبه 28 تیرماه بعد از اخراج خبرنگاران و اعضای تحریره، سایت آینده با حضور ماموران امنیتی توقیف و عمار كلانتری سردبیر آن نیز بازدداشت شد. به نظر می رسد سرنوشت سایت آینده نیز به سایت شهاب نزدیك شده است.
چندی پیش نیز گروهی با پوشش امنیتی سایت شهاب را تصرف و اقدام به ارسال اخبار و تحلیل هایی مغایر با خط رسانه ای آن كرده بودند. این واكنش شدید به سایت آینده درپی آن صورت گرفت كه این سایت پوششی واقع بینانه از رویدادهای نمازجمعه تهران داد و به اشتباهات فاحش حرفه ای خبرگزاری فارس و صداوسیما اشاره كرده بود.
با توقیف سایت آینده دسترسی خبرنگاران و مدیران به بخش مدیریت سایت لغو شده است و به نظر می رسد با ادامه بازداشت عمار كلانتری سردبیر آن، گروهی ناشناس و حامی دولت اداره سایت را برعهده خواهند گرفت. شایان ذكر است همزمان با پایان انتخابات فواد صادقی مدیرمسئول سایت نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
+ + + + + + + + +
خبرنگاران اصلاح‌طلب برای ساخت مواد منفجره آموزش دیده‌اند! / قبل از انتخابات در تهران و شهرهای اطراف قحطی بیل و کلنگ شده بود:مهر : حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری مدعی شد یکی از روزنامه‌های پر تیراژ کشور متعلق به یکی از کاندیداها 10 خبرنگار را به بهانه پوشش خبری یک مسابقه فوتبال به یکی از کشورهای عربی فرستاد که این افراد نه تنها در این مسابقه حضور نیافتند بلکه آموزش‌های ویژه‌ای را برای ساخت مواد منفجره و ایجاد انقلاب مخملی در مطبوعات فرا گرفتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، ذوالنور رویدادهای اخیر را با اشاره به سخنان رهبری «فتنه‌ای عمیق و گسترده» نامید و تجمعات میلیونی معترضان در تهران را با تجمع‌های 10 هزار نفری توسط مسعود رجوی در استادیوم آزادی مقایسه کرد.
به گفته وی، یکی از کاندیداها در روزهای اخیر خط قرمزها را رعایت نکرده و حتی با جمع‌آوری اساتید دانشگاه و برخی نمایندگان 52 محور اساسی را برای ادامه نهضت پس از انتخابات تبیین کرده است که «حتی یکی از این موارد برای محاکمه در دادگاه های انقلاب کافی است.» جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: «از مدتها قبل با امکانات فراوان و ایجاد سازمانی به نام رای با 300 هزار عضو با ساختار شرکت های هرمی قصد ایجاد انقلاب مخملی و براندازی نظام را داشتند. این سازمان به افرادش دستور داده بود که در صورت قطع پیامک، تلفن، اینترنت و سایت فیس بوک، دستورات را از شبکه بی. بی. سی دریافت کنند.»
ذوالنور برای تاکید بر «ابعاد گسترده این فتنه» اضافه کرد: «یکی از روزنامه های پرتیراژ کشور متعلق به یکی از کاندیداها 10 خبرنگار را به بهانه پوشش خبری یک مسابقه فوتبال به یکی از کشورهای عربی فرستاد که این افراد نه تنها در این مسابقه حضور نیافتند بلکه آموزش‌های ویژه‌ای را برای ساخت مواد منفجره و ایجاد انقلاب مخملی در مطبوعات فرا گرفتند.» وی البته در خصوص ارتباط ساخت مواد منفجره با ایجاد «انقلاب مخملی در مطبوعات» توضیحی نداد.
این روحانی سپاهی با عنوان اینکه دو روز قبل از انتخابات در تهران و شهرهای اطراف قحطی بیل و کلنگ شده بود، گفت: «کلیه امکانات آشوب از جمله باتوم برقی، موبایل ثریا و گاز اشک آور در اختیار آشوبگران قرار گرفته بود.»
به گفته وی «با پرتاب یک گاز اشک‌آور از سوی نیروهای بسیج و انتظامی به آشوبگران، در عوض با پنج گاز اشک‌آور پاسخ می‌دادند.» حجت‌الاسلام ذوالنوری با انتقاد از برگزاری مراسم ختم برای کشته‌شدگان افزود: «مقام معظم رهبری بسیار تلاش کردند تا حساب کاندیداها را از آشوبگران جدا کنند اما برخی کاندیداها حتی برای این افراد کشته شده مجلس ختم برگزار و سفارش برای تداوم این مجلس نیز کردند.»حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری بسیاری از کسانی که آن‌ها را بزرگان کشور می‌نامید به طراحی در «فتنه‌های اخیر» متهم کرد و گفت: «در 19 اردیبهشت سال جاری جلسه با حضور هاشمی رفسنجانی، کروبی، موسوی و خاتمی برای ایجاد کمیته صیانت از آرا تشکیل و نمایندگان کاندیداها نیز مشخص شدند. کمیته صیانت از آراء وظیفه تهیه ملات عملیات تخریب را بر عهده داشت. هاشمی رفسنجانی در صحبت‌های مختلفی خود را همراه و پشتیبان مقام معظم رهبری اعلام کرده بود ولی فعالیت‌های شدیدی علیه دولت مورد تایید رهبری انجام داد.
وی با اعلام اینکه دولت احمدی نژاد را بدون ضعف نمی دانیم، گفت: «اگر این دولت یک مشایی دارد، دولت گذشته ده ها مشایی داشت که این مشایی صدها بار بهتر از آنان است.» او بدون ارائه‌ هیچ سندی افزود: «مصطفی تاج زاده معاون وزیر کشور دولت اصلاحات یکی از بیانات امام خمینی را به استبداد دینی تشبیه کرده بود که نشان می دهد افرادی نظیر وی صدها بار بدتر از مشایی هستند.» وی همچنین تایید کرد که «در نماز جمعه دو روز گذشته عده‌ای شعارهایی علیه ولایت سر دادند.
+ + + + + + + + +
آخرین اخبار از زندانیان سیاسی پس از نمایش انتخابات در کشور:روزنامه اعتمادملی در چهار خبر به ارائه آخرین اخبار از وضعیت محمد عطریانفر، محمد توسلی، شادی صدر و حسینعلی عرب پرداخت. این روزنامه نوشت که محمد توسلی پس از 33 روز بازداشت بامداد شنبه با خانواده‌اش ملاقات كرد. توسلی 33 روز گذشته را در بند 209 و در انفرادی به سر برده بود و چنانكه به او و خانواده‌اش گفته شده بازداشت موقت وی به مدت یك ماه دیگر تمدید شده است. توسلی از ناحیه فك دچار مشكل شده است و بنا به گفته دخترش كه خود نیز دندانپزشك است، در حال حاضر نیاز به معاینات تخصصی فك و عكسبرداری دارد. رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی كه 71 سال سن دارد، در دیدار یك ساعته با خانواده‌اش گفته است كه به احتمال زیاد قرار است همچنان در انفرادی 209 بماند.
همچنین محمد عطریانفر عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی با گذشت یك ماه از بازداشت برای نخستین بار با خانواده خود تماس گرفت. همچنین روشنك سیاسی عضو حزب كارگزاران روز پنجشنبه گذشته بازداشت شد. شادی صدر، وكیل دادگستری وکشنگر حقوق زنان نیز به بند امنیتی زندان اوین منتقل شد.
محمدمصطفایی، وكیل شادی صدر با اعلام این خبر گفت:«پس از پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد كه شادی صدر روز آدینه پس از بازداشت در خیابان كریم خان به بند امنیتی زندان اوین منتقل شده است.» مصطفایی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی صدر افزود:«توضیحی بیش از این درباره اتهام وی مطرح نشده است و پیگیری‌های ما نیز هنوز نتیجه‌ای نداشته است، از سوی دیگر شادی صدر به دلیل بیماری باید تحت مراقبت پزشك باشد.»
همچنین دختر حسینعلی عرب، دانشیار و رئیس بخش فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، از وضعیت پدرش كه حدود یك ماه است بازداشت شده، ابراز نگرانی كرده است. علی اصغر خدایاری، استادیار گروه معدن دانشکده فنی، داوود سلیمانی نیز از دیگر استادان دانشگاه تهران هستند كه در بازداشت به‌سر می‌برند.
+ + + + + + + + +
ادامه بازداشت بازاریان در مهاباد:به دنبال بازداشت شماری از شهروندان مهابادی در روزهای اخیر، روز گذشته نیز چند تن دیگر از بازاریان این شهر بازداشت شدند. عبدالرحمن سیدی، کریم منده، شم، باقی خاتمی، ایازی، عثمان گلاوی و خدر جوانبخش از جمله این بازداشت شدگان می باشند. گفته می شود برخورد با این افراد که اکثراً بازاری هستند، درپی تعطیلی مغازه ها و بازار مهاباد در 22 تیر ماه، صورت گرفته است.
+ + + + + + + + +
دادگاه انقلاب می گوید برای آزادی شادی ضمانت بیاورید، دفتر قاضی حداد تكذیب می كند:در حالی كه حسین نیلچیان همسر شادی صدر خبر داده بود كه ظهر امروز در تماسی از طرف دادگاه انقلاب از وی خواسته اند برای آزادی شادی صدر به قید ضمانت به دادگاه مراجعه کند؛ اما دفتر قاضی حداد این خبر را تكذیب می كند. در حال حاضر خانواده شادی صدر، وكیل و دوستانش در میان یاس و امید در برابر زندان اوین به انتظار نشسته اند.
+ + + + + + + + +
در نماز جمعه دستکم 40 تن دستگیر شدند:نیروی انتظامی رژیم اسلامی اعلام کرد که 40 تن از شهروندان تهرانی را در جریان نماز جمعه هفته ی گذشته تهران بازداشت کرده است. در ادامه این اطلاعیه آمده است: «از میان این افراد به جز آن دسته‌ که با انجام اعمال مخل امنیت باعث بی نظمی و اغتشاش در مراسم و نیز پایان نماز شده بودند، بقیه پس از رسیدگی، آزاد شده‌اند».
+ + + + + + + + +
پاکستان یک زندانی بلوچ مخالف رژیم اسلامی را به رژیم تحویل داد:بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی "فرهنگ آشتی" یکی دیگر از مخالفان رژیم اسلامی به نام ‌موسی بلوچ‌زهی که در زندان تربت بلوچستان پاکستان بسر می برد دولت پاکستان وی را به رغم خطر شکنجه و اعدام به ایران تحویل داد.
این نخستین بار نیست که پاکستان دست به چنین عملی می زند. دراواخر خرداد سال گذشته دولت پاکستان چهار بلوچ مخالف رژیم اسلامی که در خبرگزاری های حکومتی از یکی از آنان به بعنوان "عبدالحمید ریگی" نامبرده شده و سه تن دیگر که در مورد مشخصات آنها چیزی ذکر نشده بود را در فرودگاهی در اسلام آباد تحویل مسئولین رژیم اسلامی داد. و بنا بر اطلاعیه دادگستری سیستان و بلوچستان عبدالحمید ریگی در روزهای هفته جاری و یا در هفته آینده اعدام خواهد شد.
همچنین طبق گزارشی از "رادیو گوانک بلوچستان" در اسفند سال گذشته پنج تن دیگر از مخالفان رژیم اسلامی ادریس بلوچ - عبدالصبور بلوچ - ریاض احمد بلوچ - محمدعلی بلوچ و محمد آشا بلوچ که در زندان کوئته پاکستان بسر می بردند توسط دولت پاکستان به رژیم جمهوری اسلامی تحویل داده شدند ودو تن از آنها ادریس بلوچ و عبدالصبور بلوچ در هفته ی گذشته بهمراه یازده تن دیگر در زندان زاهدان به دار آویخته شدند.
+ + + + + + + + +
رییس کمیته حقیقت یاب مجلس: شورای امنیت ملی، مسوول حمله به دانشگاه:پس از گذشت بیش از یک ماه از یورش نیروی های امنیتی و لباس شخصی به کوی دانشگاه و ضرب و شتم و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه تهران، رییس کمیته حقیقت یاب مجلس با اشاره به اینکه "این كمیته جلسات متعددی را با كسانی که در جریان این حوادث آسیب‌دیده‌ بودند و همچنین برخی از مسئولان و دست‌اندركاران سیاسی و امنیتی كشور داشته است" اعلام کرد: "دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی عهده‌دار حوادث كوی دانشگاه شده است." محمد حسن ابوترابی فرد که از سوی علی لاریجانی به ریاست کمیته حقیقت یاب مجلس برای بررسی حوادث پیش آمده در کوی دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر کشور شده است.
اظهارات رییس کمیته حقیقت یاب مجلس برای بررسی حوادث کوی دانشگاه در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیزاز برخی منابع غیر رسمی اعلام شده بود که "نیروی های امنیتی و انتظامی با مجوز شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان که هر دو زیر نظر وزارت کشور اداره می شوند به کوی دانشگاه وارد شده ودانشجویان را مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار داده اند." در همین رابطه پیش تر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صدور مجوز برای ورود ماموران نیروی انتظامی به کوی دانشگاه را متوجه شورای تامین استان دانسته و گفته بود "در مورد ورود نیروهای انتظامی به کوی دانشگاه تهران نقل شده بود که این کار با مجوز دانشگاه صورت گرفته است اما با بررسی هایی که در کمیته منتخب، کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون فرهنگی مجلس صورت گرفت مشخص شد که این مجوز از سوی شورای تأمین شهر تهران صادر شده است" علی عباسپور تهرانی فرد همچنین در این باره تاکید کرده بود: "مشخص شدن هویت لباس شخصی هایی که به دانشگاه وارد شده و دانشجویان را مورد تعرض قرار داده اند نیز در دست بررسی است.
" دانشجویان و اساتید همچنان دربند، مهاجمان آزاد: رییس کمیته حقیقت یاب مجلس، در زمانی شورای عالی امنیت ملی را عهده دار حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به کوی دانشگاه معرفی کرده که همچنان شمار زیادی از دانشجویان ساکن کوی و همچنین دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه های کشور و شماری از اساتید در بازداشت بسر می برند. هر چند مقامات رسمی کشور در اظهاراتی متناقض تاکنون آمار دقیقی از دانشجویانی که در بند هستند، ارایه نکرده اند اما در همین باره فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران در آخرین اظهاراتش درباره دانشجویان زندانی دانشگاه تهران اعلام کرد که "عدد مشخصی را نمی توانم اعلام کنم اما تعدادی از دانشجویان هنوز در بازداشت به سر می برند." رییس دانشگاه تهران در همین اظهارات همچنین اشاره کرده بود که "این اظهاراتش درباره دانشجویانی است که در کوی دانشگاه تهران بازداشت شده اند و اعلام کرده بود که دانشجویان دیگری از این دانشگاه نیز در بازداشت هستند که خارج از محیط دانشگاه و در نقاط دیگر دستگیر شده اند.
" همچنین غلامرضا قربانی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز چندی پیش در اظهاراتی مشابه اعلام کرد که "برخی از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه آزاد شده اند اما تعدادی هنوز در بازداشت هستند." از سوی دیگر، طی روزهای اخیر خبرهای مختلفی درباره ادامه بازداشت دانشجویان دانشگاه های شیراز، تبریز، بیرجند و دانشگاه های دیگر تهران نیز منتشر شده است. چهار تن از اساتید دانشگاه قزوین نیز پس از اعتراضات اخیر در دانشگاه این شهر دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. بنا بر گزارش ها بی خبری از وضعیت چهار تن از استادان دانشگاه بین المللی خمینی قزوین از جمله دکتر رئیسان، دکتر ایمانیه، دکتر درویش و دکتر فضلی که از 25 خرداد ماه بازداشت شده اند همچنان ادامه دارد. تنها خبری که درباره وضعیت این اساتید دانشگاه قزوین منتشر شده بود به اظهارات حسن قاسمی رییس کل دادگستری قزوین باز می گردد که آنها را متهم کرده بود که "به تحریک دانشجویان به اعتراض" پرداخته اند.
+ + + + + + + + +
ادامه پلمپ یک ماهه ی دفتر جبهه مشارکت:بیش از یک ماه از پلمپ دفتر حزب جبهه مشارکت می گذرد و هنوز نه تنها خبری از رفع پلمپ آن نیست بلکه کمتر کسی از پلمپ آن خبر دارد. دبیر سیاسی این حزب اصلاح طلب با بیان اینکه «رفع پلمپ دفتر جبهه مشارکت را از مسیر قانونی پیگیری می کنیم»، تاکید می کند: «درصورت به درازا کشیده شدن این مساله به گونه دیگری عمل خواهیم کرد.» آذر منصوری از معدود اعضای جبهه مشارکت که آزاد بوده و پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به زندان نیفتاده است همچنین از تنظیم نامه ای اعتراض آمیز به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه خبر می دهد.
مشارکت از جمله احزاب عمده و تاثیر گذار اصلاح طلبی است که به همراه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب کارگزاران سازندگی، مجمع روحانیون مبارز، حزب اعتماد ملی، حزب همبستگی و حزب اسلامی کار جبهه اصلاحات را تشکیل می دهند. جبهه مشارکت بعد از انتخاب سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهوری در دوم خرداد 1376، به عنوان ستاد اصلی اصلاحات سیاسی از ترکیب گروه های موسوم به چپ سابق تاسیس شد که از اولین روزهای تاسیس وخود با مخالفت های اصولگرایان و محافظه کاران آن زمان روبه رو بود. ترور سعید حجاریان نظریه پرداز این حزب و توقیف روزنامه رسمی سخنگوی این حزب و 70 روزنامه هوادار اصلاحات، زندانی کردن اعضای فعال آن حزب در تهران و شهرستان ها از جمله مهم ترین ضربه هایی بود که این حزب بعد از پیروزی در انتخابات مجلس ششم از مخالفان خود دریافت کرد. تلاش برای منزوی کردن و به حاشیه کشیدن این حزب که چهره های سیاسی برجسته ای آن را همراهی می کند، پس از کناره گیری دولت اصلاحات شدت گرفت و پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بازداشت اکثر اعضا و پلمب دفتر مرکزی آن اوج گرفت.
اعضای جبهه مشارکت که در آغاز روند اعتراضات به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بروز دو هفته ناآرامی در ایران بازداشت شدند، عبارتند از: «محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، نماینده تهران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم؛ عبدالله رمضان زاده قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، سخنگوی دولت دوم سیدمحمد خاتمی، سیدمصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت خاتمی؛ سعید حجاریان، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، منتخب مردم تهران در شورای شهر اول و مشاور ارشد سیدمحمد خاتمی، محسن صفایی فراهانی، عضو شورای مرکزی و رئیس هیات اجرایی جبهه مشارکت، نماینده تهران در مجلس ششم و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال؛ محسن امین زاده، عضو موسس جبهه مشارکت، معاون وزیر امور خارجه در دولت محمد خاتمی؛ علی تاجرنیا، رئیس شورای منطقه تهران جبهه مشارکت ایران اسلامی، نماینده مشهد در مجلس ششم، سعید شیرکوند، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، معاون وزیر اقتصاد در دولت محمد خاتمی، شهاب الدین طباطبایی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، رئیس ستاد 88 کل کشور؛علی اصغر خدایاری، عضو سابق شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه؛ داوود سلیمانی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، نماینده مردم در مجلس ششم؛ عباس کوشا، عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت، رمضان پور، رئیس شورای منطقه هرمزگان جبهه مشارکت، سعید نورمحمدی،عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت؛ حمزه غالبی، عضو شاخه دانشجویان جبهه مشارکت؛ رضا همایی، زویا حسنی؛ سعیده کردی نژاد؛ محمد رضا یزدان پناه، روزنامه نگار.»
محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت بعد از 26 روز بازداشت دیروز توانست برای نخستین بار با خانواده خود تماس بگیرد و ضمن اعلام سلامتی خود از بازداشت در زندان انفرادی خبر دهد. با وجود آنکه تقریباً اکثر اعضای جبهه مشارکت در زندان به سر می برند، دادستانی تهران چند روز پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حکم به پلمب دفتر مرکزی این حزب واقع در خیابان سمیه تهران داد.آذر منصوری در این باره می گوید: «شامگاه 23 خرداد درست یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری مامورانی بدون ارائه حکم به دفتر جبهه مشارکت رفته و شبانه همه کسانی که در دفتر حضور داشتند حتی آبدارچی، سرایدار و نگهبان و همچنین اعضای شورای مرکزی را که پس از پایان جلسه در دفتر حضور داشتند بازداشت و به همراه تمامی اسناد و مدارک، دسته چک ها و فیش حقوقی کارکنان را با خود بردند و در آخرین اقدام هم دفتر جبهه مشارکت را پلمپ کردند». دبیر سیاسی مشارکت با غیرقانونی خواندن پلمپ دفتر جبهه مشارکت می افزاید: «در حال تنظیم نامه ای خطاب به آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه هستیم چرا که معتقدیم این اقدام کاملاً خلاف قانون است».
به گفته وی پلمپ و توقف فعالیت جبهه مشارکت سیر قانونی را که در شرح وظایف کمیسیون ماده 10 احزاب ذکر شده، طی نکرده است. منصوری می گوید: «کمیسیون ماده 10 احزاب که مسوولیت صدور پروانه فعالیت احزاب را بر اساس تاکیداتی به عهده دارد در صورت مشاهده تخلف از سوی حزبی در اولین اقدام باید به تذکر کتبی اکتفا کند اگر به تذکر توجه ای نشد باید اخطار دهد، درمرحله بعد مجوز حزب را توقیف می کند و در نهایت هم در خواست انحلال را به دادگاه صالحه ای می دهد که مهم ترین مشخصه آن حضور هیات منصفه است». وی تاکید می کند: «بر اساس اصل 168 قانون اساسی این حق را برای خود مفروض می دانیم که از این روند غیرقانونی که در پلمب دفتر جبهه مشارکت شکل گرفته، شکایت کنیم و در قدم اول نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواهیم نوشت و اعتراض خود را اعلام می کنیم و اگر پلمب دفتر جبهه مشارکت به درازا کشده شود به گونه دیگری عمل خواهیم کرد.» منصوری همچنین در گفت وگوی جداگانه ای ضمن بیان اینکه «ناامیدی به هیچ وجه در بین اعضا و برنامه های جبهه مشارکت جایی ندارد»، تاکید می کند: «ما همواره در تلاش هستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.» وی با بیان اینکه «ما با امید و عزم بیشتری فعالیت های خود را ادامه خواهیم کرد» به ایسنا می گوید: «مبنای حرکت ما استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای تحقق اهدافمان است ولی با توجه به شرایط جدید، قطعاً رویه ها و رویکردهای خود را تغییر خواهیم داد.»
وی با تاکید بر اینکه «باید با توجه به فضای جدید به وجودآمده حرکت ها و رفتارهای بعدی خود را تنظیم کنیم»، خاطرنشان می کند: «مبنای حرکت ما قانون مداری و حرکت در چارچوب قانون است و به هیچ وجه این رویه را تغییر نخواهیم داد ولی به دلیل استقرار فضای جدید روی روش ها و نوع فعالیت های خود بحث و گفت وگو خواهیم کرد و قطعاً اگر فضا به همین شکل ادامه پیدا کند نوع و روش فعالیت های ما هم تغییر خواهد کرد». دبیر سیاسی جبهه مشارکت در ادامه می گوید: «آن چه از ابتدا مبنای فعالیت های جبهه مشارکت را تشکیل داده حرکت در چارچوب قانون اساسی و تداوم اصلاحات بوده است. با توجه به اهداف بیان شده در مرامنامه جبهه مشارکت این روند از ابتدا شروع شده و بر اساس همین روند هم فعالیت های خود را ادامه خواهیم داد و همواره در تلاش هستیم در چارچوب قانون اساسی فعالیت ها و برنامه های خود را تنظیم کنیم». منصوری می افزاید: «متاسفانه بعد از انتخابات با برخوردهایی که صورت گرفته در فعالیت های جبهه مشارکت اخلال ایجاد شده است به طوری که بسیاری از رهبران حزب در بازداشت به سر می برند و ما همه تلاش خود را به کار می گیریم بر اساس قانون اساسی زمینه رهایی این دوستان را فراهم کنیم و شاهد آزادی آنها باشیم.»
دبیر سیاسی جبهه مشارکت، همچنین با تاکید بر اینکه «فعالیت های خود را با همان اهداف و در چارچوب قانون اساسی ادامه خواهیم داد»، می افزاید: «از منابع اطلاع رسانی بسیار محدودی که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد تا مواضع و عملکرد خود را به گوش هواداران و اعضا برسانیم ولی متاسفانه با توجه به رفتارهای انجام شده با حزب مشارکت تا حدود زیادی در روند طبیعی و معمول حزب اختلال ایجاد شده است».
+ + + + + + + + +
نیروهای مسلح زنان را به داخل جوی پرتاب می کردند: مقابل چشم مردم جوانان را کشته اند و می گویند اسلحه ای دراختیار نداشته ایم. نیروهای مسلح، زنان را به داخل جوی ها پرتاب می کردند مهدی کروبی با انتقاد از فضایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم شکل گرفته است گفت: "من به عنوان عضو این نظام از دروغ های واضح و نسنجیده ای که گفته می شود شرمنده ام."
وی با ابراز تاسف از برخوردهایی که با اعتراضات آرام مردم صورت گرفت تاکید کرد: "پس از انتخابات مردم درخواستی قانونی داشتند و تنها خواسته شان این بود که می گفتند "رأی ما چه شده است" مردم بسیار آرام، ساکت و منطقی راهپیمایی میلیونی برگزار کردند ولی متاسفانه مانع این حرکت و تظاهرات آرام مردم شدند و شما شاهد آن بودید که چه غوغایی در تهران و شهرستان ها برپا شد و با سپر ، کلاهخود، باتوم، گاز اشک آور و گلوله به مردم حمله کردند.
اما پس از روی دادن این حوادث اتفاق جالبی روی داد، آن هم اینکه همین افرادی که بر روی مردم گلوله گشودند اینک می گویند ما مردم را نکشتیم و افراد دیگر این کار را انجام دادند و این دیگر داستان عجیبی دارد. " وی با تاکید بر اینکه اینک در عصر ارتباطات زندگی می کنیم تصریح کرد: "مردم خود شاهد آن بودند که نیروی مسلح چگونه با مردم برخورد می کردند و حتی زنان را به داخل جوی ها پرتاب می کردند و با توجه به اینکه در عصر ارتباطات هستیم این اتفاقات در تمام دنیا منعکس شد که باید گفت متاسفانه آبروی امام که بنیان گذار جمهوری اسلامی بود و نظام اسلامی ایران را مخدوش کرد." کروبی خطاب به عاملان چنین حوادثی گفت: "آیا کسانی که این کارها را انجام می دهند نمی دانند که در کجا زندگی می کنند، و یا اینکه فراموش کرده اند اینک عصر ارتباطات است."
مهدی کروبی سپس برای تبیین شرایطی که اینکه در آن به سر می بریم به شرح اتفاقی که روز جمعه در حاشیه نماز جمعه روی داد پرداخت و افزود: "روز جمعه من حدود ساعت 12 به روزنامه اعتماد ملی رفتم و سپس از آنجا با ماشین به سمت نماز جمعه حرکت کردم ، وقتی جمعیت مرا دیدند به سمت من آمدند و من از ماشین پیاده نشده و به سمت دانشگاه حرکت کردم در همین حال مردم نیز پشت سر من حرکت می کردند. وقتی جلوتر رفتیم مشاهده کردم که یک طرف موتور سوارانی با اسلحه ایستاده اند و گاز اشک آور نیز در فضا پیچیده است وقتی نروم و من هم احتمال می دادم که اگر جلوتر بروم درگیری رخ می دهتد مانند اتفاقی که در مسجد قباد سالگرد شهید بهشتی روی داد و بنابراین به مردم علامت دادم که بروند و خودم هم با علامت نشان دادم که می خواهم برای ادای نماز جمعه بروم. بنابراین ماشینی آوردند تا به سمت دانشگاه بروم، من نیز علی رغم آن که همیشه با ماشین وارد دانشگاه می شدم وقتی مقابل داتنشگاه رسیدم پیاده شدم در آنجا دیگر کسی نبود جز نیروهای امنیتی منتسب به خودشان به محض انکه من از ماشین پیاده شدم شروع کردن به سردادن شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه و من با توجه به سوابقم از این شعاری که داده می شد تعحب کردم. در آن زمان فردی آنجا نبود ولی همه مشاهده کردید که عکس های مختلفی از این صحنه که به سمت من حمله کردند و عمامه ام را انداخته اند منتشر شده است. پس چگونه اینها می خواهند برخوردهای که با مردم صورت گرفته را کتمان کنند و یا به گردن دیگری بیاندازند. چرا که همه این اتفاقات مقابل چشم مردم صورت گرفته است. "
مهدی کروبی تاکید کرد: "مقابل چشم مردم جوانان را کشته اند و اینک می گویند ما اصلاً اسلحه ای دراختیار نداشته ایم من به عنوان عضو این نظام از این دروغ های واضح و نسنجیده شرمنده هستم. این قدر به مردم دروغ گفته می شود که دیگر نمی توان هیچ حرفی را باور کرد مردم نیز شایعات را باور می کنند و هر آماری که ارایه شود را می پذیرند . " وی خطاب به مسئولان امنیتی و انتظامی گفت: "اگر شما معتقدید که این اعمال از سوی نیروهای منتسب به شما نبوده پس چرا تاکنون کسی را معرفی نکرده اید؛ آخر این چه کاری است که می گویند عده ای با اسلحه های آمریکا، انگلیس و اسرائیل کشته شده اند البته شاید هم در داخل کسی بوده که تیراندازی کرده ولی شما باید با مدرک و سند این حرف ها را ثابت کنید."
کروبی با اشاره به نامه نگاری های برخی از مسئولان به امام زمان گفت: "ابتدا آقایان می گویند که این افراد توسط نیروهای ما کشته نشده اند و انگاه به امام زمان نامه می نویسند و می گویند که دست ما خالی بوده و هم شهید داده ایم و هم مظلومیم و هم ستم کشیده ایم و این دیگر جای بسی تعجب است. "
وی نسبت به بی توجهی به اصول دینی و مسئله اعتقاد به امام زمان و انتظار گفت: " متاسفانه امروز شرایط به گونه ای شده است که درباره امام زمان این گونه صبحت می شود و ان قدر این مسئله فاجعه آمیز است که حتی نمی توان جلوی آن را گرفت. " وی افزود: " ما به عنوان شیعه اثنی اعشری معتقدیم که امام زمان در غیبت هستند و امام زنده می باشند!!! و در انتظار فرج ایشان هستیم ولی ایا این گونه صحبت کردن با ایشان درست است؟ آیا باید به آقا هم دروغ گفت؟ خوب می توانستید در نامه به ایشان بگویید که این افراد یک عده آشوب گر بوده اند که می خواستند آشوب کنند که با آنها برخورد کردیم ولی چرا دروغ گفتید ؟ "
" کروبی همچنین با تبیین اهداف برگزاری این مراسم گفت: " اکنون که تنش ها میان نامزدها و داوطلبان کاهش پیدا کرده است من به این فکر افتادم که یک نشستی را با دوستانی داشته باشم که در ایام انتخابات از بنده حمایت کرده اند و از آنان تقدیر و تجلیل کنم و از سوی دیگر می خواستم این مراسم برگزار شود تا دیگران هم بدانند که ما زنده هستیم و به راهی که انتخاب کرده ایم ادامه می دهیم . کسانی که می خواهند ما را به حاشیه برانند باید بدانند که فراز و نشیب ها، بی مهری ها و تقلب ها هیچ کدام در روحیه ما اثر ندارد .
" وی افزود : " من از 48 سال پیش وارد عرصه مبارزاتی شده ام و به یاری خدا به راهم ادامه می دهم. " کروبی خواستار حفظ ارتباط با کسانی شد که در عرصه انتخابات به حمایت از او پرداخته اند و گفت: " دوستانی که در انتخابات همراه من بوده اند دو دسته هستند یک عده دوستانی هستند که از دوستان حزبی من می باشند و نسبت به یکدیگر به مانند یک خانواده هستیم و عده ای دیگر دوستان غیر حزبی ام هستند که نسبت به بنده محبت دارند و در این مسابقه با من همراه بودند و بنده نیز علاقه مند هستم که این ارتباط محفوظ بماند البته این ارتباط سیاسی نیست بلکه یک ارتباط عاطفی و فکری می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنم که رابطینی از میان این دوستان انتخاب شوند که همواره با من در ارتباط باشند.
همچنین مهدی کروبی به تعدادی دیگر از حامیانش اشاره کرد که متاسفانه امروز در زندان به سر می برند و ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر آنها آزاد شوند. گفتنی است در این مراسم علاوه بر حامیان غیر حزبی و حزبی مهدی کروبی برخی از خانواده های بازداشت شدگان حوادث اخیر نیز حضور داشتند.
+ + + + + + + + +
سنگ ها را بسته و سگ ها را گشوده‌اید؛ هرچه سریعتر به این بازی خاتمه دهید:مهندس موسوی بامداد روز دوشنبه در جمع خانواده زندانیان سیاسی حضور یافت و ضمن شنیدن صحبت های خانواده ها در مورد چگونگی بازداشت و نگهداری عزیزانشان و نیز برخورد ناشایست محاکم قضایی با خانواده های آنها، دقایقی به سخنرانی پرداخت.
موسوی، خطاب به خانواده‌های زندانیان گفت: یقینا شما خانواده‌ها تنها نیستید. خانواده عزیزانی که امروز در بند هستند، به بزرگی همه ملت ایران‌اند، چرا که آنها به خاطر دفاع از ارزشها و آرمانهای این ملت زندانی شده اند و این مساله یک مساله ملی است و ملی باقی خواهد ماند. مهندس موسوی در ادامه با تقبیح تلاش های زیادی که در جهت پرونده‌سازی برای زندانیان صورت می‌گیرد، افزود: بسیاری از این زندانیان چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که سالها برای این کشور و این نظام زحمت کشیده‌اند. چه کسی باور می‌کند که اینها با بیگانگان بسازند و منافع کشور خود را در جهت خواست آنان بفروشند؟ آیا کشور ما اینقدر حقیر و کوچک شده که می‌خواهید حرکت اعتراضی عظیم ملت را به بیگانگان نسبت دهید؟ آیا این توهین به ملت ما نیست؟ آیا این توهین به 40 میلیون رای‌دهنده نیست؟ آیا این توهین به دانشجویان، اساتید، نخبگان و مدیران زحمتکش کشور ما نیست؟ متاسفانه خطیبی در نماز جمعه می‌گوید اعترافات در حال گرفته شدن است و در صورت صلاحدید پخش می شود و مساله تمام شده است. اما ما می‌گوییم با مساله‌ی جدیدی به نام بیداری ملت مواجه شده‌اید؛ یک ملتی که دوباره متولد شده و به صحنه آمده تا از دستاوردهای خود دفاع کند. با دستگیری‌ها و پرونده‌سازی‌ها نمی‌توان این مساله را خاتمه داد. هر چه زودتر به این بازی خاتمه دهید و فرزندان ملت را به ملت برگردانید.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طول سالیان اخیر همواره منتقد صدا و سیما بوده و اعتقاد داشته این رسانه در جهت منافع ملی حرکت نمی‌کند، گفت: چهره‌ای که بعد از انتخابات از رسانه ملی دیدیم، به هیچ وجه قابل تصور نبود. سنگها را بسته اند و سگها را باز کرده اند.
افرادی دعوت شده‌اند تا با دروغ و تهمت و هتک حرمت، داستان‌سرایی و فضاسازی کنند، در حالی که 13 میلیون جمعیت به قول شما و اکثریت به قول ما حق ندارند از خود دفاع کنند. مانند تبلیغات ماشین رختشویی تهمتهای افراد را تکرار می‌کنند و امکان دفاع را برای ملت فراهم نمی‌آورند و امروز وجدان عمومی جامعه نشان می‌دهد که تا چه اندازه به یک رسانه‌ی مستقل و ملی نیاز داریم. وقتی امکان گفت‌و‌گو و تبادل آرا در رسانه‌ی ملی سلب می شود، فشارها خود را در جای دیگر بروز می‌دهند و مردم به رسانه‌های بیگانه روی می‌آورند. ما نمی خواهیم ملت به رسانه‌های بیگانه اتصال پیدا کنند و می‌پرسیم چرا ملت نباید خبرهای خودش را از رسانه‌های خودش بشنود؟
وی در ادامه به یکی از پرونده‌سازی‌های صورت گرفته برای یکی از اعضای ستاد خود اشاره کرد و گفت: یکی از اعضای ستاد را تحت فشار گذاشته‌اند که اعتراف کن 4 میلیارد تومانی را که از ستاد گرفته‌ای، چه کرده‌ای! حال آنکه کل هزینه‌های ستادهای تبلیغاتی بنده کمتر از سه و نیم میلیارد تومان بوده است و اینها چون خود میلیاردها تومان خرج کردند، به خیال خود دنبال منابع مالی ما می‌گردند.
وی با اشاره به پلمپ دفتر روزنامه کلمه سبز و دستگیری کارمندان آن، گفت: آقای شاهرودی می‌گوید روزنامه‌ی کلمه سبز توقیف نیست و می‌تواند انتشار یابد و ما می گوییم این چه روزنامه‌ی آزادی است که دفترش پلمپ شده و کارمندانش دستگیر شده‌اند؟
مشکل ما متاسفانه همین بی‌قانونی‌هاست که کسی هم پاسخگوی آن نیست. ما معترض به بی‌قانونی هستیم. ما می‌گوییم برخوردهای صورت گرفته در روزهای اخیر و اینکه عزیزان ما اکنون در زندان هیچ دسترسی به وکیل ندارند و حتی امکان ملاقات با خانواده‌های خود را ندارند، بی‌قانونی است. اینکه بر خلاف نص قانون اساسی اجازه برگزاری تجمعات اعتراضی داده نمی‌شود، بی‌قانونی است. ما مدعی اجرای قانون اساسی هستیم و می‌گوییم ساختارشکنان کسانی هستند که موارد زیادی از قانون اساسی را بنا به میل خود نادیده می‌گیرند و اجرا نمی‌کنند. باید بدانیم که این قانون اساسی راحت به دست نیامده و رنج و مشقت و ایثارگری و تجربه‌های 300 ساله‌ی نیاکان ما در پشت این قانون است و باید از آن حراست کرد.!!!
موسوی فراموش کرد که یادآوری کند که این قانون بر اساس کتاب تازی نامه (قرآن) استوار است که برای انسانها هیچ گونه ارزشی قایل نیست و انسانها (و آن هم انسانهای نر) تنها باید برای الله خود بجنگند و روزیشان را در بهشت از دست الله به صورت حوری (زنان همیشه باکره) و قلمان (پسر بچه های بی مو) بگیرند.
موسوی در ادامه افزود: اکنون برگرداندن اعتماد از دست رفته، بزرگترین ضرورت است و این مساله به هر شکل ممکن باید انجام بگیرد. یقین بدانید دولتی که در فضای بی‌اعتمادی به وجود آید، دولت ضعیفی خواهد بود و چون پشتوانه و مشروعیت مردمی ندارد، مرتبا به بیگانگان امتیاز خواهد داد و این به صلاح نظام و ملت نیست. برای استقرار این نظام خون های بسیاری ریخته شده و هزینه‌های زیادی پرداخت شده است. باید ببینیم شهدای ما از انقلاب چه می‌خواستند؟ آیا پیام شهدا بستن فضا و آباد کردن زندانها بود یا آنها برای استقرار آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خود جان می دادند؟ و اکنون نیز اگر ما هزینه می‌دهیم و شهید می‌دهیم، برای حفظ و حراست از همین ارزشهاست. ما می‌خواهیم کمترین هزینه پرداخت شود، اما از هزینه دادن نمی‌هراسیم.
وی در انتها با انتقاد شدید از جو امنیتی حاکم بر جامعه، خطاب به کسانی که می‌پندارند با ایجاد رعب و وحشت می توانند مردم را ساکت کنند، گفت: ملت ما بعد از 30 سال آنقدر رشد پیدا کرده است که برای ساکت کردن آن نمی‌توان به روش های قبل از انقلاب بازگشت. بگذارید مردم آزادانه حرف و اعتراض خود را بیان کنند و یقین بدانید یک فضای آزاد، امنیت را در کشور ما بهتر از نیروهای نظامی حفظ خواهد کرد.
+ + + + + + + + +
خاتمی؛ مشروعیت دولت را به رفراندوم بگذارید:محمد خاتمی در جلسه‌ای که عصر روز یکشنبه با حضور خانواده چند تن از بازداشت شدگان و اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز برگزار شد، خواستار برگزاری همه‌پرسی در خصوص مشروعیت دولت شد. به گزارش رسیده؛» در این دیدار که در محل دفتر مجمع روحانیون برگزار شد، چندین نفر از خانواده‌های زندانیان سیاسی و همچنین تعدادی از اعضای شاخص مجمع از جمله موسوی خوئینی‌ها، محمد خاتمی، امامی جمارانی، محمد رضوی، مجید انصاری، موسوی بجنوردی ،محمد مقدم، علی اکبر محتشمی پور و ... حضور داشتند.
بدین ترتیب هنوز جلسه به طور رسمی آغاز نشده بود که محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده و محسن صفایی فراهانی یکی پس از دیگری با همسران خود که در جلسه حاضر بودند، تماس گرفتند و با آنها صحبت کردند. این تماس‌ها در پایان جلسه نیز از سوی جواد امام که به همراه دیگر فعالان سیاسی اصلاح طلب در زندان اوین به سر می‌برد، ادامه یافت و باعث شد که خاتمی نیز برای لحظاتی از طریق تلفن با این زندانی سیاسی صحبت کند.
سخنان مهم خاتمی: این جلسه با سخنان چند تن از اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان از جمله زهرا مجردی، همسر «محسن میردامادی»، فخرالسادات محتشمی‌پور همسر «مصطفی تاج زاده»، خانم حقیقی همسر «علی وفقی»، شریف‌النسب همسر «سمیه توحیدلو» و مادر «مهسا امراللهی» که مادر همسر«مسعود باستانی» نیز هست و هردوی آنها هم‌اکنون در بازداشت هستند، آغاز شد و آنها سخنان مهمی را درباره اعضای بازداشتی خانواده خود، برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته با آنها از سوی عوامل کودتا و شرایط تأسف‌انگیز پیش آمده، بیان کردند.
این گزارش حاکی است در ادامه این جلسه، محمد خاتمی نیز در سخنان خود در جمع خانواده های بازداشت شدگان، با تشكر از بیانات منطقی و خیرخواهانه‌ی هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه گفت: «توصیه‌های آقای هاشمی حداقل‌هایی است كه می‌تواند فضای عمومی را تلطیف كرده و اعتماد از دست رفته را برگرداند و من در اینجا نكته‌ای را اضافه می كنم و به صراحت می گویم راه برون‌رفت از بحران فعلی، اتكا به ارای مردم و برگزاری رفراندوم قانونی است.»
وی با تاكید بر این نكته كه این رفراندوم بایستی از سوی نهادهای بی‌طرف نظیر مجمع تشخیص مصلحت انجام پذیرد، عنوان كرد: «بایستی از مردم پرسید آیا وضعیت پیش آمده، مطلوب است واز آن راضی هستند؟ اگر اكثریت مردم این وضع را قبول داشته باشند، ما هم تسلیم هستیم.» محمد خاتمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز تاسف از مسایل غیر قانونی و غیر شرعی كه در بازداشت و نگهداری زندانیان وقایع اخیر رخ داده است.
خاتمی با تاكید بر اینكه بایستی توصیه‌های خیرخواهانه‌ی آقای هاشمی در نماز جمعه مبنای عمل قرار گیرد، افزود: «بایستی اعتماد عمومی را به جامعه برگرداند. دوام نظم و تداوم پیشرفت كشور در گرو بازگرداندن اعتماد عمومی است. ما از ابتدا عنوان كردیم كه برای بازگرداندن این اعتماد راه قانونی وجود دارد و مورد توجه قرار نگرفت. اكنون هم به صراحت می گویم راه برون‌رفت از بحران فعلی، اتكا به آرای مردم و برگزاری رفراندوم قانونی است.»
اظهارات برخی اعضای خانواده بازداشت شدگان:به گزارش «موج سبز آزادی» در ابتدای این دیدار كه در محل مجمع روحانیون مبارز و با حضور جمعی از اعضای شاخص این مجمع انجام شد، چند تن از همسران و مادران دستگیرشدگان به شرح چگونگی بازداشت و نگهداری عزیزان خود پس از گذشت بیش از 30 روز پرداختند.یکی از اعضای خانواده بازداشت شدگان که در این جلسه صحبت کرد، همسر علی وفقی بود که گفت: «علی وفقی هم از نخبگان کشور است. چرا هنوز یک سال از آزادی‌اش نگذشته، دوباره بازداشت شده و در واقع ربوده شده؟»
وی با اشاره به اینکه همسرش از دانشجویان موفق دانشگاه صنعتی شریف بوده که فوق لیسانس خود را با معدل بالا در این دانشگاه به پایان رسانده، گفت: «در تلویزیون عده‌ای از نخبگان را نشان دادند که به احمدی‌نژاد در مورد عدم آرامششان در فضای بعد از انتخابات شکایت می‌کنند. اما آیا علی نیز که از نخبگان این مملکت است، نباید بتواند در این مملکت دکتری بخواند و یا حتی با آرامش کار کند؟ حال آنکه در زمان بازداشت یک سال پیش وی، اساتید دانشگاه شریف با انتشار بیانیه در محکوم کردن این اقدام، بر سلامت نفس و ایمان وی تإکید کردند.» وی با اشاره به اینکه از فروردین ماه سایت‌هایی چون رجا نیوز اقدام به پرونده‌سازی‌های جعلی در مورد همسرش کردند، گفت: «امروز وقتی مراجعه می‌کنیم و می‌پرسیم جرم وی چیست، می‌گویند وی در ستاد مهندس موسوی فعال بوده و وقتی می‌گوییم این که جرم نیست، می‌گویند شما نمی‌دانید ایشان در قالب فعالیت‌های ستادی جرم‌های سنگینی مرتکب شده و برای مثال همان موارد جعلی را که از فروردین ماه در سایت‌ها بیان می کردند، عنوان می کنند.»
خواهر عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار بازداشتی، نیز در این جلسه خبر داد که به تازگی با برادر زندانی‌اش ملاقات داشته، ولی این ملاقات در کابین و باحضور دو مأمور صورت گرفته و آقای تاجیک نتوانسته زیاد در مورد وضعیت خود حرف بزند. در این جلسه همچنین اکثر خانواده‌های زندانیان به برخوردهای سخیف دادگاه انقلاب و دیگر نهادهایی که برای پیگیری وضعیت عزیزانشان به آنها مراجعه می کنند، اعتراض داشتند و خبر می‌دادند که گاهی حتی به برخورد فیزیکی با باتوم هم تهدید شده‌اند. آنها تصریح می‌کردند که هیچ مرجعی پاسخگوی آنان نیست و حتی دادستان کل کشور هم خود را از انجام هر اقدامی عاجز می‌داند.
+ + + + + + + + +
یورش وحشیانه ی پلیس رژیم اسلامی به خودروهای سواری:روز آدینه در خیابان فاطمی سوار بر ماشین درترافیک انبوه ماشین های معترضان بودیم. من به همراه خواهر و مادرم عقب نشسته بودیم که ناگهان متوجه شدم یک فرمانده نیروی انتظامی بر سر سرباز ها فریاد می زند که شیشه هر ماشینی را که بوق می زند بشکنید شاید یک لحظه جا خوردم. اصلا این احتمال را نمی دادم که کسی بخواهد چنین حرکت وحشیانه ای را انجام دهد که یک سرباز به سمت یک خودرو حرکت کرد و شیشه های بغل و پشت ماشین او را خرد کرد با دیدن این صحنه ناگهان بی اختیار مادر و خواهرم شروع به فریاد زدن کردند که چرا این کار را می کنید که سرباز دیگری که در کنار ماشین ما بود به سمت عقب ماشین رفت و با باتوم شیشه ی عقب ماشین ما را روی سر من و خواهر و مادرم خرد کرد.
+ + + + + + + + +
موسوی تبریزی: زندانیان باید آزاد شوند:به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، موسوی تبریزی، رییس شورای مرکزی خانه‌ی احزاب و دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم، نامه‌های جداگانه‌ای برای هاشمی شاهرودی، رییس قوه‌ی قضاییه، محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات و نیز دری نجف‌آبادی، دادستان کشور نوشته است.
موسوی تبریزی در این نامه یادآور شده که اعتراض به نتیجه‌ی انتخابات، با توجه به اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی، نمی‌تواند اتهامی تلقی شود که چهره‌های شناخته‌شده‌ی سیاسی به خاطر ارتکاب آن تحت تعقیب قرار گرفته، دستگیر و بازداشت شوند. در نامه‌ی موسوی تبریزی آمده که شماری از شخصیت‌های سیاسی که در گروه‌ها و احزاب سیاسی فعالیت می‌کردند، بازداشت شده‌اند و دفاتر این احزاب بسته و لاک و مهر شده است.
خواست دادرسی عادلانه:وی خاطر نشان ساخته که فلسفه‌ی تشکیل احزاب و گروه‌های سیاسی، در ارائه‌ی برنامه و معرفی کاندیداهای خود در عرصه‌ی انتخابات به افکار عمومی است و اعتراض به نتیجه‌ی انتخابات، با توجه به اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی که آزادی فعالیت احزاب و اجتماعات را به رسمیت شناخته، نمی‌تواند اتهام تلقی شود. رییس شورای مرکزی خانه‌ی احزاب یادآور شده که قانون اساسی، حق انتخاب وکیل را به رسمیت شناخته و حداقل انتظار این است که بازداشت‌شدگان بتوانند در دادرسی‌های عادلانه و با حضور وکیل و هیئت منصفه از حقوق خود دفاع کنند. موسوی تبریزی در پایان خواستار تسریع در آزادی بازداشت‌شدگان اخیر، رفع محدودیت‌های احزاب و برخورد با متجاوزان به حقوق شهروندان شده است.
درخواست آزادی زندانیان نقض قانون است!از سوی دیگر، در پی سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه و خواست وی برای آزادی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، مرتضی تمدن، استاندار تهران، طرح چنین خواسته‌ای را «نقض قانون» خواند. به گفته‌ی وی، کسانی که جزو دستگیرشدگان هستند، «عموما به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند یا اسناد محکمی مبنی بر مجرم بودن آن‌‌ها وجود دارد». تمدن تصریح کرد که: «درخواست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای آزادی زندانیان نقض قانون است مگر این‌که منظورایشان کسانی باشند که به دلیل عدم ارتکاب جرم زندانی شده‌باشند». + + + + + + + + +
ساعت 21 سی‌ام تیرماه ایران در خاموشی مطلق فرو می رود:بنابرگزارش های رسیده از منابع خبری بی شمار، فراخوان جنبش مردمی ایران در اعتراض گسترده به کشتارهای وحشیانه اخیر، در وب سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون خواستار یک نافرمانی مدنی گسترده در ماهگرد کشتار خونین سی‌ام خرداد شده اند که با روشن‌ کردن وسایل پرمصرف برقی خود در راس ساعت 21، سی‌ام تیرماه جمهوری اسلامی را با بحران برق روبرو خواهند ساخت و شهرها در سوگ عزیزان به خون خفته خاموش خواهند شد. در اطلاعیه‌ای که از سوی شمار گسترده‌ای از کاربران اینترنتی منتشر شده، از هم‌ میهنان خواسته شده که راس ساعت 21، ۳۰ تیرماه، همزمان با شروع اخبار، اتوی خود را با قرار دادن روی آخرین درجه به مدت چهار دقیقه روشن بگذارند.
افراد در صورت تمایل می‌توانند دو یا سه وسیله برقی پرمصرف را همزمان با هم روشن کنند و از این طریق در این اعتراض مدنی شرکت کنند. گفتنی است این شیوه اعتراض مدنی در طی هفته‌های اخیر همزمان با پخش نخستین سخنرانی احمدی‌نژاد در صداوسیما صورت گرفته بود و به دلیل بحران الکتریسیته در تهران، برق شهرستان‌ها قطع و سهم آن در طول سخنرانی به استان تهران داده شده بود.
+ + + + + + + + +
داماد احمدی‌نژاد رئیس دفترش می‌شود: در ادامه گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتصابات احمدی‌نژاد برای دولت بعدی، خبرها از کنار رفتن شیخ الاسلام، از ریاست دفتر رئیس‌جمهور حکایت دارند. به گزارش رسیده، قرار است، مهدی خورشیدی که معتمد شخص رئیس‌جمهور و داماد وی است، در دولت آینده ریاست دفتر رئیس‌جمهور را بر عهده بگیرد.
+ + + + + + + + +
مشایی استعفا از معاون اولی را تكذیب كرد:خبرگزاری حکومتی فارس: سایت شخصی رحیم مشایی در مطلبی استعفای وی از معاون اولی دولت دهم را تكذیب كرد. سایت شخصی اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مطلبی آورده است: چند سایت در اقدامی هماهنگ با درج عنوان مشایی از معاون اولی استعفا داد با نیت خاص شروع به تخریب دولت كردند، این خبر شایعه و دروغی بیش نیست و این شایعات از طرف دشمنان ولایت و دولت كریمه ساخته و پرداخته شده است.
+ + + + + + + + +
پرویز داودی دو روز گذشته سر کار نرفت: پرویز داوودی معاون اول سابق رئیس جمهور روزهای شنبه و یکشنبه در محل کار خود حاضر نشد. گفته می شود پرویز داودی بدون اینکه مراسم تودیعی برایش برگزار شود یا برای خداحافظی با کارکنان زیرمجموعه خود به محل کارش مراجعه کند دو روز آغازین هفته را در محل کار خود حضور نیافت و به این ترتیب به شایعات مربوط به قهر با دولت دامن زد.
+ + + + + + + + +
احمدی‌نژاد فعالان ستادش را به سوریه می‌فرستد:انتشار تصویر یک دعوتنامه، مشخص کرد که سران دولت پس از پیروزی در نمایش انتخابات قصد دارند هواداران خود را با اعطای وام به سوریه بفرستند. بر اساس آنچه در این دعوتنامه آمده، ستاد حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد از اعضای خود دعوت کرده که «به همراه حداکثر شش نفر»! به دفتر یک شرکت خدماتی به نام «سیاحت نور» مراجعه کنند تا برای سفر هوایی به سوریه، وام قرض‌الحسنه دریافت کنند! مشخص نیست بودجه کلانی که برای چنین برنامه‌ای هزینه شده، از کجا به دست آمده است. اما یادآوری این نکته خالی از لطف است که احمدی‌نژاد قبل از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی ادعا کرده بود به خاطر نداشتن بودجه، از راه‌اندازی ستاد انتخاباتی اجتناب می‌کند؛ هرچند کمی بعد مشخص شد که در عمل چندین ستاد به طور غیرقانونی و با بودجه دولت به فعالیت تبلیغاتی برای احمدی‌نژاد مشغول‌اند.
+ + + + + + + + +
خریداران هواپیماهای کشتار جمعی توپولوف، می دانید چرا مردم گفتند مرگ بر روسیه؟ روز چهارشنبه 24 تیر ماه در اثر سقوط هواپیمای روسی توپولوف، 153 مسافر و 15 تن از کارکنان هواپیما جان سپردند. این فاجعه انسانی را به خانواده داغدار آنان و مردم ایران تسلیت می گوییم. اما سخن تنها با تسلیت گویی پایان نمی یابد. افشای مسببان این فاجعه و زیر سوال بردن آنان نیز وظیفه و دین ما در برابر این جان باختگان است. واقعیت این است که ثروت ملی مردم ایران را به فروشندگان هواپیماهای اسقاط توپولوف بخشیدن یک نمونه از باج دهی رژیم برای گرفتن پشتیبان است. بنابراین شگفت آور نیست که پورسانت گیرهای سیاسی و نقدی رژیم تلاش می کنند با انواع و اقسام حقه بازی و دروغگویی مردم را فریب دهند و دلایلی برای دور کردن انگشت اتهام از خود ارایه دهند.
خبرگزاری حکومتی مهر اعلام می کند که "هواپیمای توپولوف با نام اختصاریTU-154 ، نا امن ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته شده است." همین منبع می افزاید: "این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم و مجوز پرواز بین المللی به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد. شرکت توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی کرد." با این همه، بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع به دروغ اعلام می کند: "توپولوف از ایمن ترین هواپیماهای جهان است." او برای رد گم کردن، این سانحه را "مبهم و پیچیده" که لابد درک آن در سطح مردم غیر کارشناس نیست، توصیف می کند.
در همین رابطه، دادستان کل کشور دلیل اسقاطی بودن توپولوف را تحریمهای نهادهای بین المللی ذکر کرد. دری نجف آبادی نگفت اولا اگر رژیم اش بمب سازی نمی کرد، تحریم هم نمی شد. در ثانی فراموش کرد که او و هم سنخهایش ادعا می کنند که تحریم اثری ندارد. در نهایت، سقوط هواپیمای روسی چه ارتباطی به تحریم فروش قطعات هواپیماهای ساخت آمریکا یا اروپا دارد؟ تازه اگر مسوولان می دانند مشکل قطعات دارند، چرا تابوت به هوا می فرستند و با جان مردم بازی می کنند؟
این سوال، پرسش مردمی است که دست پورسانت گیرها و گدایان حمایت خارجی را تا خط آخر خوانده اند و خود آنها هم پاسخ آن را دو روز بعد در تظاهراتی که به بهانه نماز جمعه برپا کرده بودند به رژیم دادند. آنها در پاسخ به بلندگوها که شعار می دادند: مرگ بر آمریکا، گفتند: مرگ بر روسیه! در جواب مرگ بر اسراییل، گفتند: مرگ بر روسیه! و در پاسخ مرگ بر منافقین، باز هم گفتند: مرگ بر روسیه!
+ + + + + + + + +
نقص فنی؛ هواپیمای ایران ایر به عربستان نرسید:خبرگزاری حکومتی فارس: معاون سازمان حج و زیارت گفت: هواپیمایی مسافربری زائران ایرانی كه از تهران به مقصد عربستان پرواز می‌كرد به دلیل نقص فنی از قم به تهران بازگشت. مهدی امینیان افزود: ساعت 22:30 دقیقه شب گذشته یكی از پروازهای زائران ایرانی از تهران به مقصد عربستان در قم به دلیل نقص فنی به سمت تهران بازگردانده شد. معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: این پرواز متعلق به شركت هواپیمایی ایران ایر بوده است.
+ + + + + + + + +
تاوان کسری بودجه را مردم با بنزین 250 تومان می پردازند: بدون شک لایحه افزایش بهای بنزین در صحن علنی مجلس اسلامی به تصویب می رسد، و چاره ای جز این افزایش قیمت وجود ندارد و با وجود فشار اقتصادی آن که به مردم، تحمیل می شود مجلس ناگزیر از تصویب آن است. در حال حاضر دولت با کسری بودجه در سال جاری روبرو است.
سعدالله نصیری قیداری با اعلام این مطلب تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین به نرخ پیشنهادی 250 تومان بدون شک بر زندگی مردم تاثیر می گذارد و موجب افزایش تورم و افزایش هزینه های خانواده می گردد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد: مرکز پژوهش ها با ارایه گزارشی نرخ های متفاوتی برای نرخ بنزین تعیین کردند، یکی از این قیمت ها 250 تومان برای بنزین و 80 تومان برای گازوئیل بود که در جلسه کمیسیون طرح تحول اقتصادی این نرخ به تصویب کمیسیون رسیده است. نماینده زنجان اظهار داشت: بدون شک این افزایش قیمت بنزین بی تاثیر در روال عادی زندگی مردم نمی باشد و مردم را متحمل فشارهای اقتصادی ناشی از این افزایش قیمت می نماید، این هزینه سنگین را ملت باید بپردازد.
+ + + + + + + + +
نامه یک تولیدکننده به احمدی نژاد:جناب آقای رئیس جمهور! شرکت تولیدی پارس کوپال با ظرفیت تولید سالانه 45 هزار دستگاه انواع موتور سیکلت و تولید بیش از 5 میلیون قطعه موتور سیکلت حدود 4 سال است که در انتظار دریافت تسهیلات است. این واحد تولیدی که با بیش از 250 تن نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر سال ها مشغول فعالیت بوده، امروز به تعطیلی کشانده شده است. در عصری که قدرت و امنیت ملی کشورها در گرو توسعه اقتصادی آنها قرار گرفته و در زمانی که دولت ها برای توسعه اقتصادی به مسابقه با یکدیگر برخاسته اند و در تلاش برای پیشی گرفتن از یکدیگرند و در زمانی که ضعف اقتصادی و یا عقب افتادن از دیگران حتی در منطقه کوچک خودمان و در مقایسه با کشورهای کوچک و بزرگ اطراف مان می تواند برای ما تهدیدآور باشد، بسیاری از عوامل توسعه اقتصادی از جمله بخش صنعت کشور درگیر مسائل و مشکلات عدیده ای شده است و این مشکلات، حاشیه های زیادی این بخش مهم و استراتژیک کشور و سایر بخش ها به وجود آورده است! مشکلاتی که بعضا" جنبه شخصی پیدا کرده و از آن هدف والا و اساسی که همان خدمت به میهن عزیز است کاملا" فاصله گرفته!
جناب آقای رئیس جمهور ! بنده تولید کننده ی بخش خصوصی هستم که سال های زیادی در بخش تولید و صنعت سرمایه گذاری کرده ام تا بتوانم در کنار سایرین گوشه ای از مشکلات این جامعه را حل کنم! اما قوانین و مقررات برخی از سازمان ها و نهاد ها و ادارات تحت اختیار حضرتعالی موجب شده است که واحد تولیدی اینجانب حدود 4 سال به ورطه تعطیلی کشانده شده و عملا" تمامی اندوخته های اینجانب نیز صرف بروکراسی های اداری و هزینه های جانبی دیگر برای احیای دوباره واحد تولیدی پارس کوپال شده است که متاسفانه تا به امروز هیچ روزنه امیدی حاصل نشده است!
جناب آقای رئیس جمهور ! شرکت تولیدی پارس کوپال با ظرفیت تولید سالانه 45 هزار دستگاه انواع موتور سیکلت و تولید بیش از 5 میلیون قطعه موتور سیکلت حدود 4 سال است که در انتظار دریافت تسهیلات است. این واحد تولیدی که با بیش از 250 نفر نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر سال ها مشغول فعالیت بوده ، امروز به تعطیلی کشانده شده است. جناب آقای رئیس جمهور! عدم همکاری بانک ها با واحدهای تولیدی امروز به خط بزرگی تبدیل شده است که بخش تولیدی را تهدید می کند بسیاری از آنها یا تعطیل شده اند و یا در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند!
انحصاری بودن بانکها عامل اصلی همه مشکلات است چرا که نگاه بانک ها نگاهی تولیدی نیست و آنها همواره نقدینگی خود را در اختیار بازاریان و افرادی که کار دلالی و پول شویی هستند ، قرار می دهند. جناب آقای رئیس جمهور، از زمانی که قانون چک در کشور دچار تغییر شده بسیاری از چک ها به حقوقی تبدیل شده ، میزان برگشتی چک های مشتریان روز به روز افزایش پیدا کرده و تبدیل به معضل بزرگی برای واحدهای تولیدی و در نتیجه ایجاد بحران نقدینگی در این واحدها شده است به طوری که تولید کننده مجبور به فروش اقساطی و خرید نقدی شده که نیاز به نقدینگی بسیار بیشتر از قبل شده است. در حقیقت بانک ها فقط در سود با مشتریان شریک هستنند و در ضررهایی که متوجه واحدهای تولیدی است هیچ نقشی ندارند که این نحوه از عملکرد با سیستم بانکداری اسلامی در تضاد است.
جناب آقای دکتر احمدی نژاد، برخی افراد در مدیریت بانکهای دولتی از روی نا آگاهی یا سود جوئی سرمایه ها را به سمت بازار هدایت و وارد جریاناتی می شوند که همواره بانک را دچار مشکلات عدیده ای می کنند. به عنوان مثال در بانک سپه و درزمان مدیریت چندین ساله آقای " خ " بر واحد ارزی، این بانک توسط مجامع بین المللی بارها مورد تحریم قرار گرفت که این تحریم ها مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان به همراه داشت. همچنین یکی از مدیران شعب بانک سپه از جمله آقای " الف " که در حال حاضر متهم یکی از پروندهای اقتصادی است به یک مفسد اقتصادی بزرگ کشور حدود ده فقره تسهیلات 20 میلیارد ریالی داده، در صورتی که شرکت تولیدی پارس کوپال حدود 4 سال در انتظار دریافت تسهیلات است.
همچنین پیگیری قضائی و شکایت علیه مدیر مذکور (آقای الف) موجب شده است که بانک سپه در یک اقدام تلافی جویانه، برای ما پاپوش و پرونده سازی کرده و همواره مجموعه را تهدید می کند تا ما از شکایت خود علیه آقای " الف " صرف نظر کنیم. همچنین تمامی چک هایی را که به عنوان ضمانت نزد بانک سپه قرارداشت، برگشت نموده است.
جناب آقای رئیس جمهور!، عملکرد رئیس شعبه مرکزی بانک سپه آقای " الف " در تحویل اسناد گشایش یافته که بیش از 1 سال به طول انجامید و کارشکنی های دیگر موجب تعطیلی کارخانه پارس کوپال گردید که علیرغم تذکرهای عدیده اعضای هیئت مدیره بانک سپه این اقدامات همواره تکرار گردید ! که ریشه این اقدامات خصومت های فردی آقای " الف" بوده است و بنده مجبور به شکایت از ایشان در دادگاه صالحه شدم. اما واحد حقوقی بانک سپه به هر بهانه ای این شکایت را دستاویز قرار داده و از آقای "الف" دفاع می کند و بارها به ما اعلام کردند که شما از آقای " الف " شکایت کردید و تا زمانی که رضایت ندهید ما در بانک سپه برای شما کاری انجام نمی دهیم! جناب آقای دکتر احمدی نژاد، برخی از مدیران در دستگاه های دولتی از جمله آقای " الف " آنقدر صاحب نفوذ هستند که کارمندان دولت را برای کارهای شخصی خود به خدمت می گیرند!
جناب آقای رئیس جمهور!، بانک های ملت و سپه نه تنها وثیقه های مارا برای دریافت تسهیلات قبول نمی کنند بلکه خط اعتباری ویژه با اعتبار 2500 میلیارد ریالی را که وزارت کار برای واحدهای تولیدی جهت پرداخت بدهی های آنان در اختیار بانکها قرارداده است را به صورت گزینشی در اختیار افراد خاص قرار می دهند، و فقط از سپرده آن استفاده می نماید و به نوعی واحدهای تولیدی کشور،از این موضوع به نفع بانک ها مغبون می گردد.
جناب آقای دکتر احمدی نژاد! به رغم حمایت و پیگیری های استانداری، فرمانداری و اداره استان مرکزی برای کمک به از سرگیری فعالیت این واحد تولیدی، اما همچنان بانک سپه بر عدم همکاری و کارشکنی های خود اسرار دارند. اما ما، مصمم هستیم با محکومیت این فرد خاطی کوره راهی برای اصلاح مدیریت بانک ها و هشداری به مقامات قضائی کشور در خصوص خطر بانک ها در انحراف برنامه های اقتصادی واحدهای تولیدی کشور باشیم . آیا وقت آن نیست که حضرتعالی در این مورد فکری بکنید و این حلقه های شوم و اتحاد نامبارک را به نفع ملت وتولید ضعیف و رنجور و همچنین منافع بانک بشکنید. از شما چنین انتظار می رود امید است موفق گردید. مدیر عامل شرکت پارس کوپال حمید عیدی نجف آبادی
+ + + + + + + + +
افزایش شمار پناهجویان ایرانی در ترکیه:بنا بر گزارشات رسیده‌ از ترکیه‌، صدها تن از ایرانیانی که‌ در اعتراضات اخیر توسط نیروهای رژیم ایران مورد تعقیب قرار گرفته‌اند، به‌ دفاتر سازمان ملل در ترکیه پناهنده‌ شده‌اند و قصد رسیدن به‌ یک کشور امن را دارند. رژیم اسلامی مرزهای ماکو و ارومیه‌ را کاملآ به‌ کنترل در آورده‌ و شوربختانه شماری از جوانان نیز در مرزها دستگیر شده‌اند که‌ هم اکنون تحت فشار و شکنجه‌ می باشند.
این در حالی است که‌ در طی روزهای گذشته‌ جهت کنترل بیشتر مرزها، هر دو دولت جمهوری اسلامی در ایران و ترکیه‌ دیدارهایی را انجام داده‌اند. از سوی دیگر همچنان که‌ قبلآ نیز در خبرها آمده‌ بود، جان شماری از پناهندگان در ترکیه‌ از جمله‌ یک زن کرد به‌ نام سارا اسماعیلی در خطر می باشد. اسماعیلی از اهالی روستای بوراگلدی شهر ماکو، که‌ سابقه‌ سیاسی دارد، در تضاهرات اخیر زخمی شده‌ و هم اکنون به‌ صورت مخفیانه‌ در ترکیه‌ تحت مداوا می باشد. شمار زیادی از پناهندگان ایرانی نیز در شهر استانبول از سوی قاچاقچیان مرز، به‌ بهانه‌ی فرستادن به‌ یونان، پولهایشان دزدیده‌ شده‌ و بلاتکلیف و سرگردان در استانبول مانده‌اند...
+ + + + + + + + +
خاطرات وکیل آلمانی از تظاهرات و حبس در اوین:وکیل آلمانی که خاطرات خود را از تظاهرات مردم، سرکوب نیروهای ویژه و بی‌خوابی و فشار در سلول انفرادی اوین منتشر کرده، "آندرآس موزر" نام دارد. برپایه‌ی گزارش اشپیگل آنلاین، موزر، که در عین حال از سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات نیز هست، در سال‌های گذشته به دلیل علاقه‌ی شخصی، به بیشتر مناطق بحرانی جهان سفر کرده است.
آندرآس موزر، مدتی پیش به صورت تصادفی در قطار با محمد مصطفائی، وکیل ایرانی که برای گذراندن تعطیلات به آلمان آمده بود آشنا شد. وی که قبلا نیز یکبار به ایران سفر کرده بود، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و نخستین تظاهرات اعتراضی عظیم مردم علاقمند شد که به ایران برود و شاهد عینی ماجراهائی باشد که از شبکه‌های تلویزیونی می‌دید. موزر روز ۲۲ ژوئن (اول تیر) به تهران پرواز کرد. دوستانش قول دادند که اگر ظرف ۴۸ ساعت خبری از او نشنیدند، موضوع را با سفارت آلمان در تهران در میان بگذارند.
وکیل آلمانی، در فرودگاه بین‌المللی تهران موفق به دریافت سه هفته ویزای توریستی شد. او خبرها را دنبال می‌کرد و شاهد تبی بود که زیر پوست شهر جریان داشت. روز سوم تیر، موزر هتل خود را در خیابان سعدی به قصد گردشی در شهر ترک کرد و از قضا به میدان بهارستان رسید که محل تظاهرات گروهی از مردم و حمله‌ی پلیس بود. وکیل آلمانی، در آنجا مورد هجوم نیروهای ویژه قرار گرفت و پس از دریافت ضربات متعدد باتوم، توانست فرار کند و خود را به هتل برساند. موزر، هنگامی که نیروهای ویژه او را زیر ضربه باتوم گرفته بودند، دائما به انگلیسی فریاد می‌زد که توریست است. اما ماموران اعتنائی نمی‌کردند.
وکیل آلمانی در خاطرات خود می‌نویسد: «هنگامی که من در قطار با محمد مصطفائی وکیل ایرانی آشنا شدم، او از من خواست که هروقت به تهران سفر کردم، به او تلفن بزنم. یک روز بعد از کتک خوردن در بهارستان، به او تلفن زدم و برای شب با او قرار گذاشتم. مصطفائی با اتومبیل مرسدس خود که همسر و دختر ۶ ساله اش روی صندلی عقب آن نشسته بودند، به هتلی که من در آن بودم آمد تا برای شام به جائی برویم. اما چند لحظه بعد، دو خودروی صحرائی راه را بر ما بستند، مردانی از آن پیاده شدند، ما را از اتومبیل مصطفائی بیرون کشیدند، مرا به یکی از ماشین‌ها بردند و بین مردی با سر و صورت خونین و مرد خشن دیگری با کت و شلوار تیره نشاندند. بعد، یکی از ماموران تلفن همراه مرا گرفت و کارت و باطری آن را بیرون کشید.
وکیل آلمانی در خاطرات خود شرح می‌دهد که چگونه بر او چشم‌بند زدند، او را به اوین بردند، چند مرحله در حالی که باید صورتش را به دیوار می‌چسباند از او بازجوئی کردند و او را برای یک هفته در سلولی حدود ۴ متر مربع انداختند که دو لامپ سقفی آن شبانه‌روز روشن بود. وکیل آلمانی پس از شرح بازجوئی‌ها توضیح می‌دهد که بازجویان باور نمی‌کردند او با همکار ایرانی خود به صورت تصادفی آشنا شده، بلکه می‌خواستند او اعتراف کند که در توطئه‌ای دست داشته است. ساعت یک نیمه شب بیست و هشتم ژوئن، سرانجام مردی که خود را قاضی معرفی می‌کند، در سلول به سراغ وی می‌رود و از او می‌خواهد بنویسد که پدر و مادرش چه شغلی دارند، خواهرش در کجا زندگی می‌کند و به کدام کشورها سفر کرده است. پس از این بازجوئی‌ها، مترجم توضیح می‌دهد که قاضی معتقد است دلیلی برای بازداشت وی وجود نداشته و شاید آزاد شود».
روز بعد، آندرآس موزر باز به ساختمان دیگری منتقل می‌شود و مردی که حدود ۳۵ ساله به‌نظر می‌رسد، به او می‌گوید: «ببخشید که اینقدر طول کشید تا ما کشف کنیم که همه چیز فقط یک سوء‌تفاهم بوده. همه‌ی اطلاعات شما پاک شده و در آینده مشکلی با ویزا نخواهید داشت. مردم ایران و آلمان مناسباتی تاریخی دارند. بالاخره همه ما آریائی هستیم»!
در آخرین شب بازداشت، مرد ۴۰ ساله‌ای را که ۲ متر قد او است و ریش و موی پریشی دارد، به سلول وکیل آلمانی می‌فرستند. این مرد می‌گوید که ۱۵ سال است در اینجا زندانی است و فردا قرار است آزاد شود. او از وکیل آلمانی می‌پرسد که آیا می‌تواند وقتی آزاد شد کاری برایش انجام بدهد؟ آندرآس موزر از او می‌خواهد که نامش را به خاطر بسپارد و به سفارت آلمان در تهران اطلاع بدهد. اما روز بعد، وکیل آلمانی نیز آزاد می‌شود. او در پایان می‌نویسد: «وقتی زندان را ترک کردم، با انبوه زنان و مردانی روبرو شدم که بعضی از آن‌ها خودشان را در یک پتو پیچیده بودند. هریک از آن‌ها نامی را بر زبان می‌آورد و می‌پرسید که آیا صاحب آن نام را دیده‌ام؟ آیا او را کشته‌اند؟ یا هنوز زنده است».
+ + + + + + + + +
کارمند بازداشت شده سفارت بریتانیا آزاد شد:به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، حسین رسام، تحلیلگر سیاسی در سفارت بریتانیا در تهران، روز یک شنبه، با قرار وثیقه ای از قرار یک میلیارد ریال آزاد شد، سپس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، محاکمه خواهد شد. خرمشاهی در ادامه خاطر نشان کرد که وثیقه یک میلیارد ریالی برای آزادی وی واریز شده است. حسین رسام تحلیلگر سیاسی سفارت بریتانیا در تهران در مورخه 27 ژوئن به همراه هشت تن دیگر از کارکنان محلی این سفارت در تهران بازداشت شد، اما سایر بازداشت شدگان در هفته های اخیر آزاد شدند. این افراد بدنبال ناآرامی های پس از اعلام نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد بازداشت شدند.
مقامات جمهوری اسلامی سفارت بریتانیا را متهم کردند که با فرستادن کارمندان خود در تظاهرات مخالفان به اغتشاشات دامن زده اند، اما دولت بریتانیا به شدت این اتهامات را تکذیب کرد. گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا در روز ششم ژوئن به جمهوری اسلامی هشدار داده بود در صورت عدم آزادی بازداشت شدگان سفارت متبوعش در تهران، اتحادیه اروپا تدابیر مشترکی را علیه ایران اتخاذ خواهد کرد. نخست وزیر بریتانیا همچنین متذکر شده بود که کشورش براین باور است که نتیجه انتخابات ایران به ملت ایران مربوط است، اما اخراج دیپلمات ها و بازداشت کارکنان ایرانی سفارت بریتانیا در تهران را غیر قابل قبول و غیر موجه دانست.
+ + + + + + + + +
لیبراسیون؛ بسیجی ها برای کشتن تربیت شده اند:19 ژوئن 2009 برابر با 28 تیرماه - ماریو گرانلی، روزنامه لیبراسیون فرانسه: تهران، دو کشته دیگر بر فهرست بلند کشتگان افزوده شد. سرکوب ها تازه آغاز شده است. مرشاد آموزگار جوان دبستان می گوید: «چه خبر است، این ها دستور کشتن گرفته اند!». روز 18 تیر، ده ها هزار تهرانی تصمیم می گیرند ممنوعیت تظاهرات را بشکنند ،دهمین سالگرد کشتار دانشجویان در خوابگاه هایشان است.«بسیجی ها در پی دستگیر کردن هر چه بیشتر مردم می باشند». فیروزه مهندس جوان کامپیوتر از تظاهرات بر گشته و آشفته است، در خانه اش را از داخل قفل می کند. یک گروه بسیجی با موتور به خیابان سرازیر می شوند، هیجان زده اند و باتوم به دست «به شکار تظاهر کنندگان » می پردازند.
وحشت و ترور در چشم هایشان دیده می شود، شبکه تلفن های دستی قطع می شود. فیروزه نفسی تازه کرد، و به اخبار رسمی دولتی که درباره شرکت اندک مردم در تظاهرات پخش می شود اعتراض می کند. «میدان انقلاب غلغله بود، فردوسی هم همینطور، خیابان های منشعب به میدان پر شده بودند. وقتی این ها حمله به مردم را آغاز کردند، ما به سوی شمال خیابان ولی عصر رفتیم، اتومبیل ها با بستن راه ها و بوق زدن، ما را در فرار کمک می کردند. بسیجی ها برف پاک کن اتومبیل های آنان را شکستند و به رانندگان حمله کردند». بسیجی ها زنگ درها را می زنند و به درها می کوبند. فیروزه به همه گفت که از پنجره ها دور شوند «خطرناک است» هنگام تظاهرات بسیجی ها عادت کرده اند به سمت پنجره ساختمان ها تیراندازی کنند تا مردم را بترسانند، که کسی شاهد کارهایشان نباشد!. «این ها برای کشتن تربیت شده اند، آنان به قدرت و مزایای خودشان تا آخرین نفس چسبیده اند. با این ترتیب است که رژیم سرپا مانده ، رژیم ده در صد مردم را روبروی بقیه گذاشته است. پول نفت هم در اختیار آنان است، و نیاز هایشان را برآورده می کند».
بسیجی ها دوباره به جان مردم افتاده اند، از پشت دوربین آیفون دیده می شوند که در دسته های ده نفری بالا و پایین می روند. فاطمه مثل ریگ فحش می دهد«همه را می زنند: جوانان، زنان، پیران ، همینطوری مردم را دستگیر می کنند و سپس مدرک سازی و با شکنجه وادار به اعتراف می کنند» ، روزنامه های دولتی هم سخنگوی این ها هستند و می گویند«تحریک شده از خارج» بوسیله «دشمنان جمهوری اسلامی». علی در زمینه کامپیوترکار می کند او معتقد است که " کلوتید رایس" دختر جوان فرانسوی، احتمالاً ساده بوده و به سئوالاتی پاسخ داده که فکر می کرده مهم نیستند. «اگر سازمان های اطلاعاتی رژیم ابزار تکنیکی دارند، ولی هوش و مهارت آن را ندارند که بجز مخالفان شناسایی شده، به تلفن های دیگران گوش فرا دهند، پس همه شبکه تلفنی را قطع می کنند. این دهاتی ها را دست کم نگیرید!. اینجا مانند قرون وسطی است، عقب ماندگی کامل، قضاوت یکسویه، رژیم به مردم فشار می آورد، فشار بر زندگی مردم بر اساس تهدید هایی است که رژیم احساس می کند ، مثل امروز که احساس می کند وضعیت انفجاری است».
لیلا پنجاه و هشت سال دارد، او مخالفتش را در خیابان ها نشان نمی دهد: «نمی دانم چطور شد که روز 15 ژوئن از خانه خارج شدم، خیلی ترس داشتم». شب از ساعت ده شب به بعد بالای پشت بام می رود و با همسایگانش شعار می دهد. دخترش صبا، خود را آماده مهاجرت به آمریکا می کند «پیش بینی شده که در ماه سپتامبر به دانشگاهی در میشیگان برود» روسری اش مرتباً به روی شانه هایش می افتد: «می ترسم بلایی سر کشور بیاید، ولی فکر می کنم برای من خوب است، نمی توانم اینجا بمانم». از انتخابات 12 ژوئن تاکنون، مانند این ها زیاد شده اند، می گوید پناهنده شدن به خارج ریسک این را دارد که نتواند به کشورش باز گردد.
صلاح 28 سال دارد، او همه پس اندازش را در یک مغازه فرش فروشی سرمایه گذاری کرده است. کمبود گردشگران و عدم صادرات، باعث کسادی کاسبی او شده است «مشکل این نیست که حق ندارند با شورت کوتاه در خیابان قدم بزنند، یا بطور آزادانه روی اینترنت گردش کنند، تنها خواست این است که مسئولین چاره ای بیاندیشند، تا ما بتوانیم برای زندگی آینده مان برنامه ریزی کنیم. این ها همه چیز را به ما تحمیل می کنند، چه باید بکنیم، چه باید نکنیم!. بیش از هر چیز در حال خفه شدن هستیم! اگر من مغازه ام را ببندم چه باید بکنم؟ مواد مخدر بفروشم؟» طاهر 19 سال دارد هنوز به آن درجه از فهم سیاسی نرسیده است، او دوست دارد با «دوست دخترش» دست در دست، در خیابان ها آزادانه قدم بزند، بی آنکه هراسی از سوی گشت ارشاد داشته باشد. «دوست دخترم یکروز در دبیرستان برای پوشیدن جوراب سفید درد سر پیدا کرد» رژیم سرکوبگر است، وطاهر شادی های ظاهری را هم نمی پسندد.
امین بهترین دوستش تحمل او را ندارد. ترامادول مصرف می کند، یک داروی مسکن قوی که فروش آن آزاد است. چهار تا چهار تا، کپسول های 400 میلی گرمی را می بلعد، که خطرناک است. شب است در میدان تجریش شمال شهر، بسیجی ها پست بازرسی بر پا کرده اند، اتومبیل ها به آرامی می گذرند، و سرنشینان روی خود را بر می گردانند که چشمشان با بسیجی ها تلاقی نکند. احمد نزدیک به شصت سال دارد مانند همه نگران است «از این پس هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود. ایرانیان تاکنون بسیار خود خواه بودند، ولی پس از این انتخابات بهم نزدیک شده اند و همبستگی بیشتری احساس می کنند، مشکلات میان مردم تقسیم شده است، اگر کسی بتواند این جریان را سازماندهی کند، ملا ها سقوط می کنند». میرحسین موسوی، کاندیدای بد شانس، کوشش می کند پس از این بحران یک تشکیلات تازه سیاسی بر پا کند.
صبا می گوید «ما دیگر اشتباه نخواهیم کرد که به یک نفر چشم بسته اعتماد کنیم. کاری که والدین ما در سال 1979، در باره خمینی انجام دادند». مرشاد می گوید «همه چیز به آن بستگی دارد که، موسوی چه اندازه با آیت الله ها فاصله بگیرد». جمهوری اسلامی اعتبارش را در نزد همگان از دست داده است. هنگام انتخابات مبارزه ی قدرت، جاه طلبی های شخصی و انتقامجویی اعضای شورا، که پس از مرگ خمینی در سال 1989 دنبال می شد، در یک روز به انفجاری بزرگ تبدیل شد». احمد، سخنانش را بی پرده می گوید «رفسنجانی برای موسوی یک منبع مالی بیشتر نیست. این شخص به چیزی جز سود خود و خانواده اش فکر نمی کند. یک پسرش در راًس شرکت نفت، و پسردیگرش مدیر عامل متروی تهران است. او از این امتیازات نمی تواند به سادگی چشم بپوشد».
+ + + + + + + + +
ضرر 300 میلیون دلاری زیمنس بخاطر همکاری با رژیم اسلامی:شرکت زیمنس در آستانه‌ی از دست‌دادن قراردادی بزرگ قرار دارد. از شرکت زیمنس-نوکیا، به‌دلیل فروش تجهیزات کنترل تلفن همراه به دولت ایران، انتقاد می‌شود. برپایه ی گزارش نشریه‌ی "واشنگتن ‌تایمز"، مسئولان حمل‌ونقل کلان‌شهر لس‌آنجلس روز ۲۳ ژوئیه برابر با اول مرداد پیرامون قراردادی ۳۰۰ میلیون دلاری تصمیم‌گیری خواهند کرد. این قرارداد برای ساخت ۱۰۰ واگن مترو بسته خواهد شد. شرکت زیمنس آلمان یکی از شرکت‌های باسابقه و مورد اعتماد در چنین پروژه‌هایی است. اما برخی سیاستمداران ایالت کالیفرنیا و مدافعان حقوق بشر ایرانی، با سپردن قرارداد به این شرکت آلمانی مخالفند. آنان از مقام‌های لس‌آنجلس خواسته‌اند که قرارداد را به شرکت دیگری واگذار کنند. دلیل این درخواست، انتقادی است که به معامله‌ی سال گذشته‌ی شرکت زیمنس-نوکیا با ایران وجود دارد. شرکت آلمانی زیمنس به همراه شریک تجاری سوئدی خود، نوکیا، در سال ۲۰۰۸ تازه‌ترین فن‌آوری کنترل ارتباطات را در اختیار دولت ایران گذاشته‌اند.
+ + + + + + + + +
الشرق الاوسط: بحران کنونى سرآغاز سقوط نظام اسلامی:سایت فارسی شبکه خبری العربیه: روزنامه فرامنظقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن در باره رویدادهای ایران نوشت، اوضاع کنونی بسیار خطرناک است، اصلاح طلبان درصدد ایجاد تحولاتی در درون ساختار کنونی نظام هستند، ولی ارگان های نظام چنین تحولی را نمی پذیرند و این امر چه بسا منجر به سقوط نظام در ایران شود.
+ + + + + + + + +
نگرانی روسیه از شعارهای ضد روسی در ایران: گازیتا.رو، خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 29 تیرماه اپوزیسیون ایران دشمن اصلی خارجی خود را پیدا کرد. این دشمن، روسیه است که پس از پیروزی مجدد "محمود احمدی نژاد" در انتخابات ریاست جمهوری ایران، از وی حمایت کرد. طی تظاهرات روز جمعه به شعارهای معمول "مرگ بر دیکتاتور!"، شعار "مرگ بر روسیه!" نیز اضافه شد. معترضین پرچم روسیه را نیز آتش زدند، عکس و فیلم های این اقدامات در سایت ها و وبلاگ ها دیده می شود. در ایران یقین دارند که روسیه مستقیما در سرکوب اعتراضات اپوزیسیون دست دارد. یک تبعه روس که در تهران زندگی می کند و نخواست نامش فاش شود، به "گازیتا. رو" گفت: "ایرانیان یقین دارند که مشاورین ما به پلیس (ایران) مشورت می دهند، برای سرکوب تظاهرات آموزش می دهند و علاوه بر این کار سرویس های ویژه را سر و سامان می دهند". "الکسی مالاشنکو" کارشناس مرکز کارنگی مسکو نیز می گوید: "روسیه اشتباه کرد که بلافاصله از احمدی نژاد حمایت کرد. اگر خط مشی مسکو ملاحظه کارانه باشد، "شعارهای ضد روسی تکرار نخواهند شد".

هم میهنان با رسیدن به پایان خبرهای امروز تا گاهی دیگر بدرودپاینده ایران، برقرارآئین ریشه ای وکوبنده تندر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر